نکاتی در هنگام خرید و نگهداری زنجیر طلا

نکاتی در هنگام خرید و نگهداری زنجیر طلا

در مقاله قبلی در رابطه با راهنمای انتخاب زنجیر برای آقایان گفتیم در این مقاله نکاتی در هنگام خرید و نگهداری زنجیر طلا را به شما خواهیم گفت.

زنجیر طلا از دسته طلا زنانه میتواند به عنوان هدیه برای شخصی خاص یا راهی برای نشان دادن خود در یک مناسبت خاص باشد، ما برای کمک به شما اینجا هستیم! و این راهنما را بیشتر برای خرید زنجیر های طلا برای خانم ها با این امید که شما بهترین انتخاب را داشته باشید برای شما جمع آوری کرده ایم.

نکات قابل توجه هنگام خرید

  1. چه رنگ طلایی میخواهید انتخاب کنید:به طور کلی ۳ رنگ طلا موجود است طلای سفید طلای زرد و رزگلد یا طلای رز
  2. عرض زنجیر یا همان ضخامت زنجیر مهم است زنجیرهای با عرض کم در گردن خواهند چرخید و موهای فرد را هر چند کم ولی به دور خود میپیچند.و هم زیبایی زنجیر طلا را بر هم میزند و هم فرد از کنده شدن موهایش اذیت خواهد شد.
  3. Karats اندازه گیری خلوص طلا در هر قطعه معین است. طلای خالص ۲۴ قیراط است ، اما طلای خالص خیلی نرم است و غیرممکن برای ساخته شدن.طلای ۱۸ عیار تعادل خوبی برای ساخته شدن دارد و انتخاب مناسبی است شایان ذکر است که بیشتر محصولات طلا ۱۸ عیار هستند.
  4. چگونگی بسته شدن زنجیر طلا در هنگام پوشیدن آن هم دارای اهمیت است. شما قطعا نمی خواهید که زنجیره شما از گردن بیفتد ، بنابراین نحوه بسته شدن آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است به قفل آن دقت کنید.
  5. اگر زنجیر نازک را انتخاب کرده اید حتما با انتخاب آویزی برای آن زیباییش را دوچندان کنید در مقاله به طور مفصل در رابطه با راهنمای انتخاب آویز و آویز با معنایی خواهیم گفت.
  6. طول زنجیر ،به مدت زمانی که زنجیر زیر گردن شما قرار می گیرد ، اشاره دارد. بدیهی است ، شما می خواهید چیزی باشد که درست در جایی که می خواهید بنشینید ، بنابراین سراغ طولهایی بروید که برای شما مناسب باشد و بهتر است درست در میان گردن شما بنشیند نه خیلی بلند و نه خیلی کوتاه

مراقبت های زنجیر وار

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم عطر ها و لوازم آرایشی نه تنها باعث آسیب زدن به طلای شما در طولانی مدت میشوند بلکه از برق و درخشش طلای شما می کاهند. و دائما باید در حال تمیز کردن زنجیر طلایتان باشید پس بهتر است بعد از اینکه کاملا آماده ی میهمانی شده اید از طلا استفاده کنید. و در آخر میهمانی اول از همه طلاهایتان را از خود جدا کرده و بعد اقدام به پاک کردن آرایشتان کنید.

زنجیر طلا
زنجیر طلا

تمیز کردن و مراقبت از زنجیر طلا

از آنجایی که زنجیرهای طلا از دسته ای است که درگیر استفاده روزمره میشوند، مراقبت و نگهداری مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. بازرسی های مکرر تمیز کردن و آسیب دیدن و همچنین تعمیرات حرفه ای در صورت لزوم باید انجام شود.

هنگام تمیز کردن ، چندین مرحله ایمنی وجود دارد که ابتدا باید آنها را انجام دهید:

قبل از تمیز کردن آسیب ها را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که جایی از آن شکسته و خراش نخورده باشد توجه نکردن به آسیب ها می تواند آن را بدتر کند.

انواع سنگهای قیمتی و سایر مواد موجود در زنجیر طلا را در نظر بگیرید ، به خصوص اگر الماس یا زیرکونیا مکعبی در آن وجود داشته باشد. برخی از محلول های تمیز کننده که برای طلا مناسب هستند می توانند به مواد دیگر آسیب برسانند.

می توانید از آب گرم و یک صابون مایع خفیف استفاده کنید .اگر از محلول تمیز کننده استفاده می کنید آن را روی یک ناحیه کوچک از زنجیر طلا آزمایش کنید و بعد باقی زنجیر را با آن تمیز کنید.

ابتدا ، زنجیر طلا را به مدت ۲-۱۵ دقیقه در آب خیس کنید. سپس از یک مسواک نرم استفاده کنید تا هر پیوند زنجیر را به آرامی تمیز کنید. پس از آن می توانید زنجیر را در یک صاف کننده قرار دهید و آن را بشویید. در آخر ، به یاد داشته باشید که کل زنجیر را با یک پارچه نرم خشک کنید.

برای کثیفی یا خاک خوردگی ، روش های بسیاری آزمایش شده که می توانید در خانه از آن استفاده کنید. می توانید از مالیدن مخلوط الکل ۵۰/۵۰ با آب گرم استفاده کنید. آمونیاک مخلوط شده با نسبت ۱: ۶ با آب شیر نیز روش خوبی برای از بین بردن کثیفی است. یا یک پارچه خیس شده با خمیر دندان روش ساده دیگری برای تمیز کردن خاک از طلا است. هرچه استفاده کنید ، به یاد داشته باشید که زنجیر طلا را باید حتما با پارچه ای نرم خشک کنید.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *