تولد زنجیر طلا

تولد زنجیر طلا در چه سالی است؟به نظرشما کجا و توسط چه کسی اولین گردنبند زنجیر خلق شد؟ زنجیر های طلا چند مدل هستن؟آیا زنجیرهای طلا فقط مختص گروه خاصی (زنان یا مردان) است؟ با این مقاله به همه سوال های شما درباره زنجیر طلا پاسخ می دهیم.

بیشتر آقایان از بین همه اکسسوری های موجود طلا ، زنجیر طلا را انتخاب می کنند ،زنجیر طلا چه مردانه و چه زنانه از دسته طلاهای جذابی هستند که برای هدیه دادن و خرید مناسب هستن با همه جور لباسی ست میشوند،و تنوع نسبتا بالایی دارند. زنجیر طلای مردانه به زیرکی می تواند تیپ و استایل یک آقا را خاص و جذاب کند.

تولد زنجیر

شاید بهتر باشد اول از تولد گردنبند ها بگوییم اینکه داستان آنها از کجا شروع شده و میتوانید تاریخچه کامل گردنبند ها را در مقاله گردنبند طلا در گذر تاریخ مطالعه کنید، گردنبد ها از اولین دست سازه های بشر بوده و انسان های ما قبل تاریخ از مواد طبیعی برای ساخت گردنبند استفاده می کردند سنگ،صدف،…اولین جایی که گردنبندی ساخته شده از عنصر فلزی در آن دیده شد اروپا بود.

درباره زنجیرهای طلا میتوان گفت زنجیر ها قدمت خیلی زیادی دارند اغراق آمیز بگوییم زنجیرها جزو اولین متولد شده های طلایی هستند. قدمت زنجیر ها به ۷۵هزار سال پیش برمیگردد. و از دست نوشته های قدیمی می توان دریافت که مصریان باستان برای ترساندن ارواح شیطانی و موفق شدن از آن استفاده میکردند. همچنین اعتقاد داشتند جنگیدن با زنجیر های طلای که بر گردن خود دارند برایشان شانس می آورد.

آنها پوشیدن زنجیر طلا را نشان از قدرت ،ثروت و عشق ابدی می دانستند. حتی مدل ها یمختلف زنجیرهایشان باعث شده بود تا همه متوجه شوند که هرکدام برای کدام سرزمین و شهر هستند. مردم در اکثر فرهنگ ها برای طلا ارزش قائل بودند. و امروزه هم بسیار مورد توجه بوده و نشانی از موفقیت را به همراه دارد.

عصر جدید

زنجیر های بزرگ کلاسیک توسط ستاره های موسیقی هیپ هاپ محبوبیت پیدا کرده است. آنها با استفاده از زنجیر های طلای نسبتا بزرگ در کنسرت ها و عکس گرفتن های متعدد برای جلد مجلات باعث محبوبیت این مدل از زنجیر ها شدند. مهم نیست طرفدار کدام یک از خوانندگان سبک هیپ هاپ باشید امروزه بیشتر آنها از زنجیر های طلایی استفاده میکنند و به نوعی بخشی از سبک موسیقیشان شده است ، همراه با فرهنگ هیپ هاپ ، طلا از مرزهای فرهنگی و هنری عبور کرد ، و به جایی رسید که در فیلم های محبوب هالیوود نشان داده می شد ، و در مجسمه ها و نقاشی های برجسته به نمایش در می آمد.

تولد زنجیر طلا
تولد زنجیر طلا

طلا و دین در یک راستا

امروزه شاهد دیدن صلیب به صورت آویز در زنجیرهای طلا هستیم ،در کشور خودمان هم بسیاری آویز از نام های الله ،خدا وجود دارد که مورد استفاده افراد زیادی است. زنجیرهای طلا است که به دلیل سادگی و جذابیت آن می توانید از نسلی به نسل دیگر انتقال دهید.

طرح های زنجیر طلا

شاید بعضی بگویند زنجیر های طلا که فرق زیادی با هم ندارند، و همگی ساده هستند اما آنها به طرز جذابی تفاوت دارند و طرح های خاصی از آنها در دسترس است که طرفداران زیادی دارد، زنجیر های طلا سه نوع دارند:ماشینی، تو خالی و تو پر که در مقاله ای به طور مفصل محبوب ترین زنجیر ها را معرفی خواهیم کرد.

حرف آخر

سعی کردیم به طور کلی از تارخچه و تولد زنجیرهای طلا بگوییم ، امیدواریم کمکی در این زمینه کرده باشیم و در مقالات بعدی به صورت تخصصی تر زنجیر های طلای مردانه و زنجیر های طلای زنانه را بررسی و مدل های مختلف و ست کردنشان با لباس ها را خواهیم گفت.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *